21 Eylül 2011 Çarşamba

Tekrar Merhaba!!!

 Uzun süre oldu biliyorum. Canım arkadaşlarım sürekli telefonla arayıp hadi ama ne zaman geliyor tarifler diye sorup durdu... Ama eklemek için çektiğim bir çok fotoğraf harddisk' in kayışı kopması sonucu gitti. Uzatmayacağım birçok şey paylaşmak istiyorum aslında. Mutfaktaki değişikleri paylaşmak istiyorum sizlerle...

1. Deniz tuzu yada Himalaya tuzu kullanıyorum.
2. Ayçiçek yağı yada mısır özü yağı yerine Fındık yağını tercih ediyorum.
3. Salatalarda herzaman olduğu gibi zeytinyağı kullanıyorum.
4. Domatesleri bu sene derindondurucu yerine konserve yaptım.
5. Yoğurtlu turşu tarifim vardı hatırlarsınız onu tatlı lor ile yaptım bu sene.
6. Kırmızı biberleri çekirdeklerini çıkarıp, fırına bir aluminyum folyo yayıp pişirdim, kabuklarını soyup derin dondurucuya koydum.
7. Ayrıca yakında yapacağım kırmızı biber konservesi olacak.
8. Tarhanamı her zaman ki gibi annem hazırladı.
9. Kahvaltı için bol bol biberli domates hazırlayıp derindonduruya koydum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar... Yaptığım şeyler oldukça sizlerle paylaşıcam, artık zamanım çok gibi gözüküyor.
Şimdi balık zamanı ve bu sene balıklar bir HARİKA!!!
İşte avlamaya bir ay geç başlanmanın faydası diyorum, hamsiler yağlı ve iri... Lütfen küçük balıklar tüketmeyelim. Nesillerini sona erdirmeyelim...


FIRINDA HAMSİ BUHULAMA


Malzemeler ( 6 kişilik)

2 kilo Hamsi ( kılcıklarını ayırıyorum)
3 domates
3 orta boy patates
3 iri kuru soğan
1 limon
sıvıyağ
maydonoz
tuz
karabiber
3 su bardağı su

Hazırlanışı





Patatesleri çok ama çok ince kesip yağladığımız fırın tepsisine diziyorum üzerine biraz tuz döküyoruz, aynı şekilde kuru soğanları sıralıyoruz ve üzerine hamsilerimizi düzgünce diziyoruz.Tekrar tuzluyoruz. domasteslerimizi kalın kesiyoruz, limonlarla beraber hamsilerin üzerine diziyoruz. İsteğe bağlı karabiber ve maydonoz ile süslüyoruz.Üzerine biraz yağ gezdirip. Köşelerden suyunu döküyoruz. 200 derece fırında patatesler pişene kadar bekliyoruz.

Afiyet olsun...

BÖRÜLCE ZAMANI!!!

Börülce Salatası


Malzemeler
300 gr Börülce
2 yemek kaşığı Nar sirkesi
yarım çay bardağından biraz az Zeytinyağ
Tuz
2 diş sarımsak
Börülceleri Tefal düdüklü tenceremde buharda sebze ayarında haşladım. Zeytinyağ,tuz ve nar sirkesini sarımsakla karıştırıp üzerlerine döktüm.