24 Eylül 2011 Cumartesi

Kış Hazırlıklarının tam zamanı...Konserve Domatesler




DOMATES KONSERVESİ

Geçen tüm domateslerimi derin dondurucuya koymuştum, bu sene şu meşhur konservelere elimi attım, hem derin doruncuya domates stokladım hemde 10 kavanoz konserve yaptım. Aslında görümcem Elif yapıyor 2 senedir bu konserveleri ve harika olduklarını anlatıp duruyor. Tarifini ondan aldım kısaca...Bakalım bizde bu sene tadına baktıktan sonra vazgeçemeyecekmişiz....



Malzemeler

Yarım çay bardağı sıvıyağ
10 kilo domates
Kaya tuzu
8-9 adet kavonoz

Yapılışı

Domatesleri derin bir kabın içerisine yada bir tencereye koyup, üzerine kaynar su ekliyoruz, 5 dakika kadar bekletip soğuk suya tutuyoruz. Bu işlem sayesinde tüm domatesler kabuklarından çabucacık ayrılıyor.sonra isteğe bağlı olarak ya küp küp doğruyorsunuz yada blender dan geçirebilirsiniz. Ben doğramayı tercih ettim, lezzet açısından daha sağlıklı olacağına inanıyorum. Tencereye alıp, yağ ve tuz ekleyip( ne çok tuzlu nede az tuzlu olacak damak tadınıza göre ayarlayın) kaynatıyorsunuz.

Kaynamaya başladıktan sonra 20 dakika daha kaynatıp ocağın altı daha yanarken kavanozlara doldurup, bir tepsiye ters çevirip diziyoruz.Bir gece beklettikten sonra kapakları kontrol edip, güneş almayan mümkünse evin en serin ve karanlık yerinde muhafaza ediyoruz.

Kışın rahatlıkla herşeyde kullanabileceğiniz domatesleriniz hazır. Kıvamına gelince biraz sulu oluyor ve kullanmadan önce isteğe bağlı olarak bir tavada suyunu çektirebilirsiniz.