25 Aralık 2010 Cumartesi

Baklava yufkasından Kıymalı Börek


Baklava yufkasından farklı şekillerde de yararlanabiliyorsunuz.Aslında internette dolaşırken bir interaktif dergide rastladım farklı tariflere...Elmalı turta, peynirli börek, kıymalı börek,ıspanaklı rulo ve bir sürü tatlı çeşiti ama en favorisi kıymalı börek oldu.Geçen gün kuzu eti ve garnitürlü bir karışımla denedim oda güzeldi ama en güzeli kıymalı, bilmiyorum ben belki sürekli bu kıymalı harcı kullandığım için bana çok güzel geliyor.Kuş üzümü ise benim hayatımın vazgeçilmezlerinden...

Yapılışına gelince paketini açtığınız yufkadan bir kat tezgahın üzerine alıp, su ve sıvıyağ ile bir karışım hazırlıyorsunuz bu karışımı sürüp bir yufka daha ve yine aynı işlemi tekrarlayıp yufka sayısını 3 yada 4 adet ile sınırlıyorsunuz.Ben 3 adet ile yapıyorum.en üst kata sıvı karışımdan sürmüyorsunuz ve soğan, kıyma, kuşüzümü ve karabiber ile tatlandırdığınız iç harçtan bezelye büyüklüğünü geçmeyecek şekilde serpiştirip rulo yapıyorsunuz.Ne çok sıkı olmalı rulo nede gevşek.Dört parçaya kestikten sonra fırın tepsisine alıyorsunuz üzerlerini yumurtalayıp fırınlıyorsunuz.
Çıtır çıtır bir lezzet sizi bekliyor.
Afiyet olsun...