10 Kasım 2011 Perşembe

Sarımsaklı ekmek

Bayılıyorum sarımsağa, kullanmadığım yemek yok gibi...
Hele ki ekmekte... Özellikle ben akşam yemekleri için tercih ediyorum. İster kalmış ekmek üzerine vereceğim tarifi sürüp fırınlayabilirsiniz; isterseniz sebzeli pide tarifinde vermiş olduğum hamuru elinizle ince çay tabağı kadar yuvarlaklar yapıp üzerine sarımsaklı sosu sürüp fırınlayabilir, üzeri kızarana kadar pişirip afiyetle yiyebilirsiniz. Fotoğrafını çekemedim, aslında daha sonra tarifi yayınlamayı düşünüyordum ama sevgili yeşim için önceden yayınlıyorum.

Ekmek üzeri için sarımsaklı sos

10 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı zeytinyağ
Ufak bir yumurtanın sarısı

Bu karışımı blender da karıştırıp, ister dilimlenmiş ekmekler üzerine, ister kendi ekmek hamurunuz üzerine sürerek fırınlayabilirsiniz. Afiyet olsun...