12 Haziran 2011 Pazar

Köfteli Kurufasülye


4 kişilik

1,5 su bardağı kurufasülye ( bir gece önceden ıslatılmış)
1 büyük kurusoğan
1 yeşilbiber
1 adet domates
yarım yemek kaşığı biber salçası
yarım yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
tuzu isteğe göre ekleyebilirsiniz.

Köftesi için;

1 orta boy kurusoğan
300 gr kıyma
1 dilim ekmek içi
yarım paket karbonat
1 tatlı kaşığı limonsuyu
tuz

Fasülyenizi geceden ıslatırsanız pişem süresi kısalacaktır, Fasülye de açık olanları tercih ederseniz çok daha kısa sürede pişeceğini görebilirsiniz.Bir de düdüklü tencere yerine ocağın en küçük gözünde normal bir tencede pişirmeyi tercih edin. Evet kaynama süresi uzamakta ama hepsi bir ve çok daha güzel pişiyor.E ğer geceden ıslattıysanız ve fasülyeniz iyi ise 2 saatte yemeğiniz hazır ama ben ıslatmayı unuttum derseniz tahminen 4 saati alacaktır.

Ben bir su kaynattıktan sonra fasülyenin suyunu döküyorum ve sıvıyağda kavurduğum soğan, biber, domates ve salçaların içerisine fasülyemi ekleyip üzeri 3 parmak geçecek şekilde su ilave ediyorum.

Arada kontrol ederek ocağın küçük gözünde yaklaşık 2 saat pişiriyorum.

Bu sırada köftesi için tüm malzemeleri karışrıp yoğuruyorum yalnız burada karbonatın kokusunu almamak için limon suyu ile karıştırıp ekliyorum.

Pişen fasülyemi güveç kaplarına alıp üzerini kapatacak şekilde yaptığım yuvarlak köfteleri koyup fırınlıyorum.Köfteler piştikçe yağı fasülyenin içine akacak ve müthiş bir lezzet çıkacak ortaya.

Tabiki burada benim tarifime bağımlı kalmadan, kendi yaptığınız fasülyenin üzerine yine kendi tarifiniz olan bir köfteyi koyup fırınlayabilirsiniz.Bana bu fikri eşimin teyzesi vermişti ve bende kendime göre yapıp sizlerle paylaştım.