24 Aralık 2010 Cuma

Aşure


Aşure kimsenin hayır diyemeyeceği bir lezzet değil mi?
Ben hep gözümde büyütmüşümdür aşure yapımı nı. O kadar zor gelirdi ki tutar mı tutmaz mı? İnanamıyorum kendime bu kadar kolay bir tatlıdan korktuğuma.Aklıma nişasta, pirinçunu vesaire bir sürü şey gelip durdu, sonra söyle bir araştırma yaptım.Aslında bunların hiç birini kullanmama gerek yokmuş.
Bana çok basit gelen ve herkesin bayıla bayıla yediği tarifi hemen geçiyorum sizlere.
Ben bir çok malzemeyi geceden hazırladım ve sabah hemen pişirmeye başladığımda öğlen mis gibi kokular evi sarmıştı bile...

1 kilo aşurelik buğday,1 su bardağı nohut,yarım su bardağı kurufasülye yi geceden ıslattım ve sabah hepsini bir anda farklı tencerelerde haşladım.Buğday için büyük bir tencere kullandım her pişen malzemeyi önce nohut sonra kurufasülyeyi ekledim, ardından 1 buçuk kilo kadar şeker ekleyip diğer malzemelere geçtim.sırasıyla yarım su bardağı mısır, 2 portakalım ince ince kıyılmış kabukları, 250 gr kayısı,250 gr incir, 100 gr dut, 10 adet karanfilin suyunu kaynatıp ekledim.Aynı şekilde incir ve dut uda önce bir taşım kaynatıp kara suyunu süzüp ekledim aşure me ki kararmasın.150 gr kadar sarı üzüm önceden ıslatılmış, biraz kuş üzümü yine önceden ıslatılmış, isterseniz küçük küçük kesilmiş bir elma.Arada aşurenin kalınlığına göre kaynar su ekleyebilirsiniz.Tadını kontrol ederek şekerini ilave edip yada daha az kullanabilirsinizçTüm malzemelerin birbirine karıştığını ve piştiğini hissettiğiniz anda kaselere boşaltabilirsiniz.Üzerlerine istediğiniz şekilde malzeme ile süsleyebilirsiniz.