11 Aralık 2010 Cumartesi

sindirella

Tam Mevsimi Kabak!!!



Kabak tatlısı hepimizin çok sevdiği bir taddır, ama yaz tatilimizde Ali ustanın hazırladığı sindirella bizi kendine hayran etti...
Pazarcı olan dayımın bana verdiği kocaman kabakla yaptığım tatlı nasılda çabucak bitti bende anlamadım.Ama size şunu söylemeliyim bu yazıyı okuduktan sonra koşup hemen deneyin diyorum...

Kabakları kesip yıkadıktan sonra üzerlerine şeker ilave edip yumuşayana kadar pişiriyorum şimdi bana diyeceksiniz ne kadar şeker!!! İnanın göz kararı ama her küçük parça için 2 yemek kaşığı gibi düşünün eğer şekerli seviyorsanız.Kabaklar pişince derin bir kaba alıp soğumasını bekliyorsunuz ve üzerine vanilya ekleyip çatal yardımı ile eziyorsunuz.Soğuma sırasında milföylerden bardak yardımı ile yuvarlak parçalar elde ediyorsunuz yağlı kağıda yerleştirip üzerine tozşeker serpip fırına veriyorsunuz, üzerinin yanıp karamelize olmasına izin vermeden pişiriyorsunuz.Milföylerde soğuduktan sonra elinizin yardımı ile silindir şeklinde tabağa kabağı koyuyor ve üzerine 1 tane milföy ile şapka yapıyorsunuz.En son en üste ise krem şanti ile süslüyoruz, bir parça nane ile de renklendiriyoruz.

Afiyet olsun!