10 Şubat 2010 Çarşamba

Tavuk Salatası

Yoğun istek üzerine Tavuk salatasının tarifini yazıyorum. Çok beğenilen ve içindekinin tavuk olduğu ve tavuk kokusunun pek anlaşılmadığı bir tadmış yiyenler öyle diyor :)

Malzemeler

Tavuk gögsü (kemiksiz) ben hazır paketli kemiksiz gögüs parçaları kullanıyorum. yaklaşık 2 güğüs
1 adet orta boy Atom kıvırcık
5-6 adet kornişon turşu
1 avuç mısır
yoğurt
mayonez
patates cipsi ( ben lays kullandım sade, sarı paket)
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı

Önce tavuk gögüslerini haşlıyoruz iyicene pişmesini sağlamakta fayda var.Onlar pişerken bir yandan kıvırcık küçük küçük doğranıp kurutma makinası ile kurutabiliriz.Kurutma makinamız yoksa iyicene suyunu süzdürelimki daha sonra sulanmasın.Turşularımızı küçük küp küp doğrayalım.Haşlanan göğüsleri küp küp doğrayalım.yoğurt, mayonez, mısır kıvırcık ve tavuğu birleştirelim iyicene karıştıralım tuzunu ve yağını ilave edelim.En son cipsin ağzını açıp paketi bastırıp ciplerin kırılmasını sağlayalım.Bir kısmını karışımın içine döküp tekrar karıştıralım.Kalanını üzerine serpebiliriz.Aynı zamanda portakal dilimleri üzerinde servis yapabiliriz.

Afiyet olsun...