13 Mart 2012 Salı

İçi hindistancevizli iki Renkli Poncik

Tarif Oktay Ustadan...

Görümcem oğlunun doğum günü için yapmış ve bende resimlerini görünce çok beğenmiştim. Mutlaka denemeliyim dedim...
Görüntü olarak çok hoş oluyorlar ama bana biraz kuru geldiler... Belkide şeker oranı yüzünden, eğer denemek isterseniz 1 buçuk bardak pudra şekeri ile yapım derim...
 Tarif basit iki hamurumuz var.
Önce beyaz hamuru tutuyoruz yani kakao ' yu eklemiyoruz hamuru iki ye ayırıp kakao yu ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Önce beyaz hamuru yuvarlak açıp, sonra kakao lu hamuru açıp üst üste koyup biraz daha açıyoruz. Şekilde gördüğünüz gibi kesip 8 parçaya ayırıyoruz. ben Hamurları hep 2 parçaya ayırıp kullandım, yani büyük bir hamur açacak olursanız toplam 16 parça elde edersiniz.
içlerine hazırladığımız harcı ekleyip geniş kısımdan sivri kısma doğru yuvarlayıp tepsiye diyoruz.
180 derecede yarım saat kadar pişiriyoruz.


Malzemeler

125 gr. tereyağı
2 çorba k. yoğurt
1 çay b. toz fındık
2 yumurta
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
1 çorba k. kakao
1 su b. pudra şekeri ( bana kalırsa 1 buçuk bardak olmalı)
aldığı kadar un (yaklaşık 4 buçuk 5 bardak kullandım.)


İç Harç için:

2 çorba k. toz şeker
1 yumurta akı
1 su b. hindistan cevizi ( iç fazla geldi yarım bardak kullanmak yeterli bence)
50 gr. bitter çikolata   (rende olacak)