15 Ağustos 2010 Pazar

Fırında Sebzeli Köfte

İftar davetlerinde kullanabileceğiniz bir tarif bence...
Aslında orman kebabının köfteli versiyonuda diyebiliriz...
Öncelikle kabak,havuç,biber,patlıcan sıvıyağda kızartılır,yada bol yağda hepsini pişme sırasına göre kavurabilirsiniz.Fırın kabına alıp,üzerine kızarttığımız köfteler ve en son domates sos dökülüp fırına verebilirsiniz.Domates sos da taze biberiye harika gidebilir.
Köfte' nin tarifini sorarsanız, benim hep derin dondurucumda önceden hazırladığım köfteler bulunur ve tabiki onlardan faydalandım. Size benim çok sevilen Köfte tarifimide vermek istiyorum ;

Yarım kilo kıyma üzerinden tarifi veriyorum, öncelikle ben yumurta kullanmıyorum.
Yarım kilo kıyma için; 1 çay bardağından biraz az ekmek içi,1 soğan ince rende ile rendelenmiş, 2 diş sarımsak, 1 çay kaşığı karbonat, 1 çay kaşığı vegeta, yarım çay kaşığı kimyon,yarım çay kaşığı karabiber,tuz ve 2 yemek kaşığı kadar süt.
Püf noktası mutlaka köftelik kıyma olmalı, ve çok uzun yoğurulmalı.Ne kadar çok yoğurur iseniz okadar lezzetli köfteleriniz olur.