5 Ağustos 2010 Perşembe

Kış Hazırlıkları

Domatesler,biberler,meyveler herşey kışa nazaran daha doğal ve kışın hormonsuz güzel kokulu domates bulmak doğa koşulları gereği pek mümkün değil!
Geçen sen kavuştuğum kocaman derin dondurucum bu sene bana çok yarar sağlayacak gibi...

Neler koydum dondurucuma?

  • Öncelikle domatesleri küp küp doğrayıp yemekler için ufak poşetler yapıp koydum.

  • Sivri biberleri kızartıp üzerine domates sosu ile poşetledim,sabah kahvaltılarında kullanıyorum.

  • Kırmızı biberleri bu sene mangal ateşinde közledik, fırın yöntemine göre daha diri kalıyor.
  • Vişne ve kırmızı erikleri komposto da kullanmak için söyle bir şekerle harmanlayıp poşetledim, çift poşet yaptım ki sebze kokuları sinmesin...
  • Bamyaları yıkayıp,başlarını huni şeklinde soyup bol limonla harmanlayıp tek kullanımlık poşetledim.
  • Barbunyaları ayıklayıp, olduğu gibi poşetledim,aynı şekilde bezelyeleride,şoklama yapmanıza gerek yok.
  • Taze fasülyeyi, doğrayıp, düdüklü tencereme yerleştirdim ve üzerine domates rendesi ekleyip düdüklü ötene kadar pişirdim ve poşetledim..
Daha yapmayı planladığım türlüm, yeşil biberli domatesli menemen içinde kullanılacak karışım ve patlıcanlarım var... Yaptıkça sizinle paylaşıcam.
sevgiler.